Sunday, November 29, 2015

2015 with love

Salam 2015.. 😊 da penghujung 2015 pon, last aku post 2014. Biasela da start keje ni xde mase sangat nak hadap blog.. Oh ye, alhamdulillah aku da pon bertunang.. Dengan siapa? Jeng jeng jeng.. Alhamdulillah dengan seseorang yg sangat baik pada mata aku. InsyaAllah tahun depan rasmi, doakan ye..banyak da aku lalui sepanjang 2014, pahit masam manis tawar semua ade.. Tapi banyak pahit kot..

Kalau bace poem aku yang last post tu, boleh nampak tak betapa kacaunya hidup. Hishh nauzubillah.. Allah da selamatkan aku. Entry kali ni nak tulis pasal Khaliff Amry bin Rahmat. Haa so bile google name die, kua la entry blog aku ni kn.. Alhamdulillah kenal die penghujung 2014, pd aku die da selamatkan aku dari hidup yg terumbang ambing. Aku ni bukan lah orang yang pandai bercakap, x lah.. Kalau duduk dengan aku, korang akan menikmati silent moment, aku x pandai nk cerita isi hati sume ni, perasaan aku, its too complex for me.. Ape yg aku zahirkan dari riak muke aku, itu la isi hati aku.. Alhamdullilah da setahun dengan die, pahit manis sume aku rase.. Ye setahun tu sekejap je, x boleh nk challenge orang yang da kapel bertahun tahun..yang lepas2 tu buat pengajaran.. Tp entahla ek, ape yang die cerita, luke hati die, buat hati aku pon rase terluka sama.. Tapi kisah aku yang melukakan hati tu... Fuhhh.. Aku da buang jejauh.. Kalau orang tanya baru aku cerita, kalau tak, aku x cerita..


Kenapa ye aku pilih die, sebab mase tu aku rase aku akan pegi jauh dengan dia.. Mungkin naluri kot ek. Sampai sekarang pon banyak pekara yg buat aku tertarik dengan die, kire khaliff ni ade chem die sendiri.. Die tegas, memahami, ade pendirian.. Die hormat org tua die, pd aku die da jadi anak yg paling baik utk mak abah die.. Alhamdulillah.. Asalkn kite ni tau tanggungjawab kite pade orang yg kite sayang.. Aku seorang yg sederhana, kdg2 malu jugak sbb rase macam layak ke aku ni..tapi aku x pernah memilih soal pasangan, mane yg baik pada hati aku, insyaAllah baikla dia..

InsyaAllah moga Allah permudahkan urusan keluarga aku ni, urusan adik2 aku, dan urusan aku sendiri.. Mungkin aku da belajar utk redha dengan ape yg Allah tentukan.. Ade rezki, adelah..soal kawin ni, buat yg mampu jela k, aku pon x pernah mintak nak majlis vogue2, cukup yg wajib.. Kenduri utk meraikan seadanya, x perlu bermewah.. Bia la orang nk kate ape, duit aku bukan duit ekau ye jah oi, x mintak duit ekau pon den nak kenduri nanti.. 😋

No comments:

Post a Comment